- Panduan guru ganti- penerangan kepada guru gnti untuk meneruskan aktiviti pengajarannya.
- Pemantauan- penguasaan murid di dalam kelas tentang perkara yang diajar
Tingkatkan keyakinan -guru lebih yakin untuk melaksanakan pengajaran yang tersusun secara yang berkesan
Lebih fokus objektif -guru lebih fokus terhadap objektif untuk memastikan para pelajar dapat mencapainya dalam jangka masa yang ditetapkan
Bahan pengajaran -dapat pilih, bina, & guna bahan bantu yang berkesan supaya pelajar memahami isi kandungan dan mencapai hasil pembelajaran yang telah ditetapkan.
Pengajaran sistematik- dapat dilaksanakan mengikut fasa permulaan, pergembangan dan penutup mengikut perancangan yang telah dibuat.
Kawalan masa- masa PdP dapat dimaksimumkan mengikut perancangan jadual waktu secara efektif
Refleksi guru- membolehkan guru mengesan kelemahan dan masalah yang berlaku dan segera membetulkan untuk penambahbaikan kaedah PdP
Pemahaman kandungan- memastikan isi pelajaran dapat dikuasai oleh murid-murid mengikut pemeringkatan objektif dan tajuk yang diajar oleh guru
Pembelajaran teratur- merancang dengan teliti setiap komponen pengajaran dan kaedah pengajaran bersesuaian dengan tahap keupayaan murid
Menarik- strategi & aktiviti PdP yang menarik minat murid-murid untuk memahami dan belajar.
No comments:
Post a Comment